Comic-Con poprvé v Brně

První ročník festivalu popkultury s názvem Comic-Con Junior, který se konal minulý víkend na brněnském výstavišti Brno

Comic-Con Junior Brno, BVV Brno, recenze, magazín KULT* Brno
Festival

Legendární popkulturní festival, jehož jméno je známé po celém světe, zavítal v komorní podobě i na Moravu. Dva dny plné her, knížek, kostýmů a známých osobností z celého světa rozproudily brněnské výstaviště. Brno má v oblasti conů historii, která sahá až do 80. let, ale akci takového rozsahu přivítalo poprvé.

Na diváky čekal opravdu pestrý program. Pořadatelé si však lehce naběhli s přídomkem akce Junior. Myšlenka, že jde o mladšího brášku pražského conu, který mimo jiné nabízí i zábavu pro děti, byla mnohdy nesprávně interpretována, že jde čistě o festival pro dětské publikum. Na návštěvnosti se to však nepromítlo. Ta byla opravdu bohatá a od pohledu se zde během víkendu protočilo několik tisíc lidí. Ač mělo dětské publikum velmi silnou převahu, mohli jste potkat zástupce všech generací.
Hlavním tahounem byly herecké hvězdy, mezi nimi především zahraniční hosté Noah Hathaway (Atrey z Nekonečného příběhu), Suanne Braun (Hathor z Hvězdné brány) či Mark Williams (Arthur Weasley z Harryho Pottera).

Noah Hathaway (Atrey z Nekonečného příběhu); Foto: Jakub Arathan Slabák

Na poslední chvíli musel účast zrušit Michael Shanks (Dr. Jackson z Hvězdné brány), protože kvůli problému s pasem nemohl odletět z Kanady. Z české herecké scény dorazil Miroslav Táborský. Mimo filmové a televizní osobnosti na diváky čekala řada spisovatelů, ilustrátorů, cosplayerů a odborníků z oblasti vědy a astronomie. Kdo se nasytil přednášek a diskuzí, využil prostor herny, kde si mohl vyzkoušet počítačové a konzolové hry, retrohernu, deskové hry či koutek zaměřený na šerm a bojová umění. Dále na návštěvníky čekala řada prodejních stánků, ze kterých si mohli odnést vybrané knihy, hry a předměty ze světa svých oblíbených hrdinů. Na zájemce také čekala expozice modelů postav ze Star Wars v životní velikosti a miniatury vesmírných lodí. Další částí výstavy byla ukázka kostýmů z české pohádky Princezna zakletá v čase, která se zanedlouho dočká svého druhého dílu. Tvůrci filmu měli v rámci programu několik přednášek a také kaskadérský koutek.

Jelikož se jednalo o první ročník v Brně, tak akci provázely také drobné neduhy, které souvisely především s novými prostory. Jedním byl zmatek ohledně parkování a hledání vstupu, to však posílila situace, kdy na výstavišti souběžně probíhalo několik odlišných akcí a areál byl pod obrovským náporem návštěvníků. Con nabízel širokou nabídku gastronomických pochutin a nápojů, bohužel množství výdejních míst zcela neodpovídalo počtu návštěvníků. Vznikaly tak nekonečné fronty a zanedlouho nastal nedostatek jídla i pití. Co je však nutné vyzdvihnout, je množství sálů a pódií a kvalitu ozvučení, zároveň také bohatou škálu programů, kde si každý našel to své.

Comic-Con má naději, že se může v Brně usadit jako pravidelná akce. Zmíněné nedostatky se dají snadno odstranit a veliká návštěvnost ukázala výrazný potenciál a zájem o podobné festivaly.

Ostatní

Výstaviště 405/1, Brno