Bídníci
Duše, které dopadly až na dno možných trampot, nešťastníci ztracení v nejhlubším předpeklí, kam se za nimi už nikdo neohlíží... Bídníci, nebo bídáci? Chudáci, nebo mizerové? Les misérables!
Příběh člověka odsouzeného na galeje za pouhou krádež chleba je všeobecně známý díky svému muzikálovému zpracování. Drzá inscenační freska podle díla francouzského klasika, jemuž „přízrak sociální spravedlnosti nedal pokoje“, v režii Michala Háby a ve spolupráci se sdružením Ara Art rozvíjí nečekaně aktuální společensko-kritický apel díla, jež vypráví o kolektivní ztrátě citlivosti pro životní zkušenost utvářenou sociálními problémy a nejistotou.
Michal Hába (1986) je spoluzakladatelem kočovného Divadla koňa a motora a oceňované divadelní skupiny Lachende Bestien. Svou smělou, postupy Brechtova epického divadla poučenou a politicky výrazně angažovanou tvorbou, orientovanou na sociální a environmentální témata, usiluje provokovat myšlení diváků a podněcovat kolektivní imaginaci coby hybnou sílu společenských změn. Na Provázku naváže na svou úspěšnou inscenaci Dostojevského Hráče z roku 2018.
Ara Art je sdružení zabývající se uměleckou tvorbou a pořádáním kulturních akcí se sociálním rozměrem a přesahem. Kromě všeobecných kulturních a společenských aktivit věnuje zvláštní pozornost romské LGBT+ menšině a problematice vícečetné diskriminace. Jeho zakladatelem a ředitelem je oceňovaný romský aktivista David Tišer.
Inscenace je spolufinancována Fondy EHP a Norska.