Divadla

Severočeské divadlo opery a baletu Ústní nad Labem, divadla, festivaly, Dokořán, Šinkorová

Zveřejněno dne 16. 6. 2008
DOKOŘÁN: Hello, Brno! aneb Dolly z Ústí

V rámci druhého festivalového dne se na hudební scéně Městského divadla Brno představilo Severočeské divadlo opery a baletu Ústí nad Labem. Divadelní scéna přivezla kus, od jehož broadwayské premiéry uplynulo letos 44 let – Hello, Dolly! Dnes již notoricky známá hudba je dílem Jerry Hermana, libreto napsal Michael Stewart.



Předlohou představení je hra amerického dramatika Thortona Wildera Dohazovačka, ryzí předlohu a základní zápletku bychom však nalezli již v římském divadle, konkrétně u Plauta. Ústecka podoba hry o Dolly Leviové (Daniela Šinkorová), která dokáže zařídit a sjednat jakýkoli, byť na první pohled nemožný sňatek, je dílem režiséra Radka Balaše, jenž se ujal také choreografie k inscenaci. Taneční scény, které doplňují jednotlivá hudební čísla, jsou na standardní úrovni a po stránce nápadové se jeví jako střed možností choreografického spektra.
Scéna Davida Marka je jednoduchá a funkční. Během představení neprodělává zásadnější změny aranžmá. Kostýmy z dílny Jolany Schofield-Izbické jsou velmi pestré, nápadité a celé inscenaci dodávají na první pohled patrný šmrnc.
Hlavní linie muzikálu o dvou dějstvích je proložena řadou komických scén. Diváka po celý večer provází humor typu „utřu si nos židlí“. Jeden příklad za všechny: lazebník, jenž holí zákazníka v rytmu Brahmsových Uherských tanců. Z hereckých výkonů nejvíce zaujal Ladislav Županič, který ztvárnil potenciálního ženicha Horáce Vandergeldera a Jolana Smyčková coby modistka Irena Molloyová.
Při hromadných tanečních a hudebních číslech bylo jeviště zaplněno díky spoluúčinkování sboru a baletu. Sborová hudební čísla však byla poněkud slabším článkem představení, neboť jednotlivým účinkujícím nebylo rozumět a celé songy pak splývaly v jakýsi rytmický hřmot a šum.


Jana Svozilová
 Přidejte k článku první komentář >> 
Severočeské divadlo opery a baletu Ústní nad Labem, divadla, festivaly, Dokořán, Šinkorová
Časopis:
Novinky:
Kazuo Ishiguro
Pohřbený obr
Argo
Pohřbený obr je nejnovější próza držitele Nobelovy ceny za literaturu za rok 2017. Děj zasadil do raného středověku, kdy se Británie, kterou dávno opustili Římané, nezadržitelně mění v trosky. Král Artuš jistě vykonal pro smír na ostrově své, ale i on už se odebral do propadliště dějin a neklidnou zemí bloumají různá individua, včetně těch nadpřirozených. Příběh začíná rozhodnutím starých manželů Axla a Beatrice vydat se krajem mlhy a deště v naději, že se shledají se synem, kterého léta neviděli. Očekávají mnohá nebezpečí, ale netuší, že jim tato cesta odhalí dávno zapomenutá temná místa jejich vzájemné lásky. Ishiguro nabízí podmanivý, hluboce jímavý příběh o ztracených vzpomínkách, lásce, pomstě, válce a síle paměti.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+