Divadla

Zveřejněno dne 1. 9. 2021
RECENZE: JAMÁCKÁ úžasná pouť muzikálovým vesmírem
Když se řekne dítě (anglicky „baby“), tak si většina lidí představí malého caparta s plenkou mezi nohama, tříkolkou v ruce a odřeným kolenem. Broadway Babies nejsou ani ušmudlaní, ani v plenkách, dokonce jejich kolena nezdobí šrámy. Jde prostě o studenty absolventského ročníku Muzikálového herectví JAMU, které vedl coby pedagog Petr Štěpán. Ten s těma dvěma Tháliemi. Podtitul jejich show zní „spektakulární muzikálová revue“ a na letní scéně Buranteatru se usadila v srpnu 2021.



Jaké je tedy jejich absolventské představení? Muzikál. Ne jeden, nýbrž průřez hudebním divadelním žánrem. Od poloviny minulého století představují klasiky jako Porgy a Bess (1935), Divotvorný hrnec (1948) nebo West Side Story (1957). Druhá polovina 20. století zase frčí na Šumaři na střeše (1964), Jesus Christ Superstar (1971), Fantomu Opery (1986) nebo Bídnících (1980). Ale ani současné století nezaostává, díky Hadestownu (2006), Hamiltonovi (2015) nebo La La Landu (2016). Zdá se vám to jako pořádná nálož, na kterou jeden večer nestačí? JAMÁCI vás vyvedou z omylu.

Režie Marka Mojžíška a námět Hany Mikoláškové jdou cestou „občasného“ vypravěče, kterého ztvárňuje Rastislav Širila. Všichni studenti jsou pěvecky dobře vybavení. Adam Kaňák ukazuje všestrannou hlasovou barvu a její přizpůsobení naturelu role. Zuzana Kasová dokáže zase krásně spojovat všechny potřebné předpoklady muzikálové hvězdy – pohyb, herectví a zpět –, a to coby ostřílená dozorkyně z muzikálu Chicago. Ukázka ze soudobého muzikálu Hamilton všem sedí asi nejvíce a jsou v ní přirození – zkrátka velmi šik. Pohybová (i jazyková) připravenost studentů a jejich vzájemná kooperace se jistě neztratí ve většině muzikálových divadel u nás i ve světě. Živá kapela zvládá i venkovní podmínky. Trombón Jakuba Žídka (s ledovým, ale roztomilým klidem) válí ze všech nejvíc.

Žánr revue, který vymyslelo duo Voskovec a Werich, se u nás moc nevidí – takže tleskám za odvahu. Jen by se šiklo pro ty, co nejsou žánrem muzikálu tolik políbení (v rámci vypravěčského narativu), nebát se více upozorňovat na názvy písniček, potažmo celého kusu, v průběhu představení. V rámci práce s prostorem bylo v Broadway Babies mnoho neotřelých nápadů a jistě by se tam vmáčkly i nějak nenásilně udělané titulky, které by diváka během celé té úžasné pouti muzikálem chytře navigovaly. Celkově jde vidět, že JAMÁCI pod Štěpánovým vedením vykvetli v překrásně rudě zbarvené lilie. Což dokazuje třeba Rastislav Širila, který svým talentem nově obohatí soubor Městského divadla Brno.

Broadway Babies
Letní scéna Error 404 (Buranteatr) – Divadlo na Orlí
Psáno z představení 17. 8. 2021
divadlonaorli.jamu.cz

Klára Tesařová
Článek otištěn v Kult 09/21
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Jan Procházka
Kočár do Vídně
Národní divadlo Brno
Film Kočár do Vídně režiséra Karla Kachyni je dodnes považován za jeden z přelomů kinematografie šedesátých let, a to zejména díky originálnímu převedení stejnojmenné novely Jana Procházky a ojedinělé hudbě Jana Nováka. Komorní psychologické drama o strachu, nenávisti a lásce na konci druhé světové války zůstává i dnes univerzálním poselstvím o relativizaci základních lidských hodnot.
Reklama:

Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2021 Radek Holík
Google+