Puls

Zveřejněno dne 8. 10. 2018
Fontána u Janáčkova divadla se rozsvítí růžově
Říjen je na celém světě měsícem boje s rakovinou prsu a podpory již nemocných žen. Tato myšlenka - Breast Cancer Awareness Month - vznikla v roce 1985 v USA. Cílem je podpořit prevenci, ale také ukázat, jak se s nemocí potýkají pacientky, které potkala.


Tradičním symbolem se stala růžová stužka a hlavně samotná růžová barva, proto se také ve světě používá pro říjen název PINKTOBER. Na zviditelnění tématu spolupracují pacientské organizace, nadace, zdravotnická zařízení, veřejné i komerční subjekty.

Ženská nezisková organizace Mamma HELP jako první přinesla do České republiky kampaň Říjen v růžové již v roce 2010. Letos se spolu se svými partnery pouští do boje za zdraví žen již poosmé. V Brně se ve čtvrtek 11. října v 18.00 rozsvítí růžově fontána před Janáčkovým divadlem. Při této příležitosti se uskuteční benefiční koncert pro veřejnost, na kterém zazpívají Chantal Poullain a Matěj Plíhal, své umění předvedou i Mažoretky Legato.

Kromě kulturního programu bude součástí akce "Rozsvícení fontány na růžovo" i osvěta. Zájemkyně si na edukačním modelu mohou vyzkoušet správný postup pro samovyšetření prsou. Zakoupením cupcakeů s růžovou stužkou, které poskytla Cupcakekárna Brno, může každý přispět na aktivity organizace Mamma HELP.

Statistika onemocnění je neúprosná. Každá dvanáctá až osmá žena onemocní v průběhu svého života rakovinou prsu. "Jsou to smutná čísla, ale je taky potřeba vědět, že stále více žen má šanci na uzdravení - jednak díky pokrokům medicíny, ale hlavně díky včasnému odhalení zhoubného bujení, v co nejranějším stadiu," říká Jana Drexlerová, ředitelka pacientské organizace Mamma HELP. "Proto se také intenzivně věnujeme edukaci, pořádáme stovky přednášek po celé republice a snažíme se na to ženy upozornit, vysvětlit jim, jaké možnosti dnes mají. A rovnou je při té příležitosti učíme samovyšetření prsu na modelu prsou," dodává.

Právě důležitost prevence, jak pravidelného samovyšetření, tak i odborného sonografického nebo mamografického vyšetření, se opět staly letošním mottem. Staronovým symbolem je "Uzlík", z kampaně Udělej uzel a nezapomeň na prevenci, kterou připomene nový animovaný spot, natočený nezávislou skupinou profesionálních filmařů Alternative.NOW.

Spolu s dlouhodobými i novými partnery nabízí Mamma HELP ženám i letos řadu možností, jak se v říjnu aktivně zapojit. Stačí navštívit některou z říjnových akcí a bez odkladu udělat něco pro své zdraví. Inspirovat se můžete také říjnovým číslem časopisu Moje psychologie. Najdete v něm příběhy žen, které vás mohou motivovat svým životním postojem.

Akce se koná ve spolupráci s městem Brnem pod záštitou 1. náměstka primátora města Brna Mgr. Petra Hladíka v rámci projektu Brno - Zdravé město.

Rozsvícení fontány na růžovo
Janáčkovo divadlo, Brno
11. října 2018 od 18.00
www.mammahelp.cz 


PR
 Přidejte k článku první komentář >> 
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Michal Vaněček
Mlýn
Cosmopolis
Dva bratři. Jeden mlýn. A jeden slib… Strhující příběh dvou bratrů, kteří dali slib umírajícímu otci, že uchrání jejich mlýn a majetek proti všem. Lze takový slib dodržet za všech okolností? Může oddanost závazku odolat mašinériím totalitních režimů? Zcela ojedinělé zpracování neobyčejně silného životního příběhu rodiny z jižních Čech zahrnuje časové období přes sto let. Nelehké životní osudy jednotlivých postav dokreslují autentické zprávy z Rudého práva, při kterých vás i zamrazí. Mlýn je symbolem děsivého soukolí, kterým musela řada našich předků projít. Je symbolem víry v právo na svobodu, v právo rozhodovat sám o svém osudu a být připraven vzít na sebe zodpovědnost. Dva bratři svůj slib splnili. Uchránili svůj majetek proti nacistům, komunistům i podnikatelům. Ale za jakou cenu…
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+