Vzdělání

Zveřejněno dne 26. 11. 2017
Přednáška o Dušanu Jurkovičovi
V rámci cyklu Oči Brna vystoupí v úterý 28. listopadu v 17:00 hod. v Konferenčním sále Moravské zemské knihovny PhDr. Blanka Petráková s přednáškou o nerealizovaných plánech architekta Dušana Jurkoviče v Luhačovicích.
 


V letech 1902 až 1907 realizoval Dušan Jurkovič v Luhačovicích čtrnáct staveb a upravil řadu interiérů. Pracoval pod časovým tlakem a se značným finančním omezením. Vynucená omezení přivedla Jurkoviče k nekonvenčním architektonickým postupům a k vytvoření unikátního lázeňského komplexu. Spolupráce s akciovou společností však byla předčasně ukončena a řada návrhů nebyla realizována. Část staveb navíc podlehla zubu času. I pouhé torzo původní vize však dnes vzbuzuje mimořádný zájem. Přednáška představí Luhačovice, jak měly vypadat podle Jurkovičových návrhů a urbanistických plánů z let 1903 a 1913.
 
V roce 2013 uskutečnilo Muzeum luhačovického Zálesí ve spolupráci s Fakultou multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně první fázi virtuální prohlídky Jurkovičova urbanistického plánu luhačovických lázní z roku 1903. Vizualizace urbanistického plánu z roku 1913 se připravuje.

Vstup na přednášku je volný.


Redakce
 Přidejte k článku první komentář >> 
Reklama:

Novinky:
Margaret Atwood
Příběh služebnice - audiokniha
OneHotBook
Dystopická vize ukazuje blízkou budoucnost na půdě dnešních Spojených států amerických, které se proměnily v republiku Gilead a vlády se chopil klerofašistický režim, který militantně volá po návratu k tradičním hodnotám. Země se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, takže ženy, které ještě mohou mít děti, jsou jako "služebnice" nuceny k sexuálnímu otroctví v rodinách velitelů, aby s nimi zplodily potomky namísto neplodných chotí. Jednou z nich je i vypravěčka, která musí obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – protože kdokoli z nich může být špiónem Gileádu.
Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2018 Radek Holík
Google+