MEDIA HILL

květen, Morávek, Svoboda, recenze, soutěže, nový kult,

Zveřejněno dne 27. 4. 2011
Květnový kult. s Vladimírem Morávkem
Měsíc květen, lásky čas, začne bohužel v Brně až příliš dramaticky. Divadlo Feste se zaměřuje na aktuální společenská a politická témata, a mimo jiné tak bojuje proti xenofobním a nacistickým názorům a ideologiím. Recenzi na novou autorskou hru tohoto divadla, Pásla koně na balkóně, zabývající se romskou tematikou, najdete v právě vycházejícím kultu.

V rozhovoru s Vladimírem Morávkem se čtenáři dozví mnohé o jeho aktuálních projektech, ale i o vysokoškolských studiích a režijních začátcích. Aleš Svoboda, propagátor brněnského podzemí, v rozhovoru prozradil zajímavosti o nově otevřeném labyrintu pod Zelným trhem a také o rozsáhlém brněnském podzemí.

Přestože Měsíc knihy je již za námi, největší knižní veletrh nás teprve čeká. Svět knihy se koná v polovině května a jeho tématem je literatura arabského světa a také e-knihy. V květnovém čísle magazínu kult. naleznete i ohlédnutí za jubilejním JazzFestem a recenze na novou hru v Divadle U stolu na motivy F. M. Dostojevského Něžná i na vydařenou a zcela starou Shakespearovu komedii Konec dobrý, všechno dobré v provedení Národního divadla Brno.

Samozřejmě máme i v tomto čísle připraveny soutěže o vstupenky na zajímavé akce. Jednou z nich je představení Tahle postel je příliš krátká aneb Jen fragmenty konané v rámci festivalu Yougo, který přestavuje formou site-specific představení současnou dramatickou tvorbu autorů bývalé Jugoslávie. Inscenace se uskuteční ve vypuštěném bazénu na Kraví hoře. Zajímavou akcí pro školáky bude jistě i Bongo festival, pohybově kulturní festival pro děti a rodiče, který proběhne v den vysvědčení v zábavním parku Bongo a jeho okolí. Další soutěže naleznete v časopise kult. a na webu kult.cz.

Jana Zapletalová

Leopold Králík
Milovníci sportu aneb Smrt darebáka
Carpe Diem
Kniha Milovníci sportu aneb Smrt darebáka je první ze série detektivních příběhů se společným názvem Milovníci ze školského prostředí, které spojuje postava vyšetřovatele Dana Švédy. Tento hlavní hrdina připomíná s trochou nadsázky kultovní postavu detektiva Phila Marlowa z románů Raymonda Chandlera.