Tomáš Kočko a Orchestr: Koleda, Indies, Ostravička, koledy, vánoce

Zveřejněno dne 18. 12. 2009
RECENZE: Koledy Tomáše Kočka
Písničkář Tomáš Kočko s Orchestrem vydali v předvánočním čase album Koleda. I když počasí to prozatím nedovolovalo, Kočko dokázal přivodit vánoční náladu. Jeho novou desku charakterizuje pohanské, šamanské a zároveň velmi citlivé naaranžování klasických vánočních písní.

Nebáli se skladbu Hej koleda! zahrát způsobem, až z toho kouká rap, odrhovačku Nesem vám noviny s názvem Rozjímejte chytli tak, že mi při poslouchání vstoupily slzy do očí, při Teče vodička projíždí tělem mráz, autorský Kráčún je skočný, plný radosti a je z něj cítit nadšení z konaného díla. Kočko oprášil utajené skvosty lidové tvořivosti, kupříkladu Ondrašku s Juraškem, kde si přizvali na pomoc dětský sbor Ostravička, ty srdečné dětské hlásky vás myšlenkami zavedou na vánoční trh.

Album jako celek dojímá, je oslavou jak katolických Vánoc, tak pohanských svátků zimního slunovratu. Rozhodně doporučuji všem, kteří se nebojí pojmout Vánoce místo v přeplněných nákupních centrech raději na onom tržišti s teplým svařákem v ruce.

Tomáš Kočko a Orchestr: Koleda
Indies Records
říjen 2009

Blanka Černá

Chuck Wendig
Psanci
Laser
Zhýralá rocková hvězda. Hluboce věřící rozhlasový moderátor. Zostuzený vědec. A mladistvá dívka, která je možná poslední nadějí světa. Shana jednoho dne ráno zjistí, že její mladší sestru postihla zvláštní nemoc. Je náměsíčná. Nemluví a ne a ne se vzbudit. A míří s neúprosným odhodláním k cíli, známému jen jí samé. Shana a její sestra však nejsou samotné. Brzy se k nim přidá celý zástup náměsíčných ze všech koutů Ameriky, podnikajících tutéž tajemnou pouť. A kromě Shany je doprovázejí i další „pastýři“ chránící své přátele a příbuzné na dlouhé temné cestě, která je čeká.