Divadla

Mlýny, Bezbariérové divadlo Barka, Divadlo Járy Pokojského, David Vávra

Zveřejněno dne 14. 3. 2009
Mlýny
Divadlo Járy Pokojského obvykle pokouší hry z pera Járy Cimrmana, tentokrát však udělalo výjimku a vrhlo se do neméně náročných vod divadla Sklep. Teď už kultovní satirickou divadelní hru Mlýny sepsali sklepáci na motivy dramatu Život před sebou, které za své vojenské kariéry napsali Václav Havel a Karel Brynda spíš proto, aby se s divadelním kroužkem dostali ven z kasáren.

Příběh vojína Maršíka, na jehož bedra padla nutnost těžkého morálního rozhodnutí, je nosnou osou pro gagy, groteskní kousky a komediální situace, v jejichž nepřetržitém sledu vyniká absurdita československé lidové armády. Stejně jako slova Cimrmanova, i hlášky a písničky z repertoáru divadla Sklep znají divadelní nadšenci nazpaměť, a tak Divadlo Járy Pokojského čeká nelehká výzva. Láska má barvu khaki!


Bezbariérové divadlo Barka
Režie: Hynek Latta
Scénář: Jiří Fero Burda, Jan Slovák, David Vávra
Premiéra: 15. března 2009, 19.00

Zdeňka Nováková
Článek otištěn v Kult 03/09
 Přidejte k článku první komentář >> 
Mlýny, Bezbariérové divadlo Barka, Divadlo Járy Pokojského, David Vávra
Časopis:
Reklama:

Novinky:
Pavla Horáková
Teorie podivnosti
Argo
Vypravěčka Ada Sabová, mladá vědkyně z „Ústavu mezioborových studií člověka“, je v mnohém typickou (nikoli však stereotypní) moderní intelektuálkou, která se pokouší vybalancovat osobní život a kariéru. V obojím už má za sebou leccos, a tak není prosta jistého cynismu, či spíše poučeného, sarkastického vnímání světa, lidí kolem sebe i sebe samé. Na pozadí pátrání po zmizelém synovi své kolegyně zaznamenává kolem sebe zdánlivé nahodilosti, za nimiž však tuší zákonitost a provázanost. Pro všechny tyto jevy hledá zastřešující definici, svou „teorii podivnosti“, a zjišťuje, že nekonečnou spletitost světa pouhým rozumem neuchopí. A zatímco společnost kolem ní čím dál více lpí na vyprázdněných pravidlech, Ada její struktury jednu po druhé opouští a vydává se vstříc svobodě.
Reklama:

Odběr zpráv:
Chcete odebírat zprávy? Registrace


Copyright © 2005–2019 Radek Holík
Google+