Punk Floid, Tvůj boj, punk, recenze, CD, album, Cecek Records

Zveřejněno dne 23. 11. 2007
RECENZE: Punk Floid si servítky neberou

Rok se s rokem už podruhé sešel a máme tu nové CD skupiny Punk Floid s názvem Tvůj boj. Po předchozím albu Pop is dead (2005, Cecek Records) se jedná o čtvrté řadové album této punk-rockové partičky z moravského Zábřehu. A zdá se, že jde o produkt velmi nadějný.

Už na první pohled deska zaujme nápaditým obalem, který dává tušit téma celé nahrávky. Podobně jako spousta jiných hudebníků také Punk Floidi upřímně a bez obalu reagují na znepokojivou situaci u nás i ve světě. Jako punkerům jim tato výsada koneckonců patří. Kluci si neberou servítky a pěkně od plic nadávají a upozorňují na vše, co stojí za zamyšlení.
Z textů je rovněž cítit únik od reality, touha po svobodě a vymanění se z otroctví konzumní společnosti. Nemůže chybět ani (téměř povinná) láska k alkoholu. Texty nejsou hloupé a v každé ze skladeb posluchače pobaví srdečný, i když vesměs černý humor.
Příjemná je rovněž různorodost melodií, i když svižný rockový rytmus je základem každé písně. Všechny skladby jsou poměrně rychlé a krátké, což budí dojem, že sotva si desku pustíte, už se blíží ke konci. Nicméně všechny songy vás pěkně rozproudí, pobaví a zároveň donutí otevřít oči před problémy moderní společnosti. Příjemně překvapí všechny, kdo si až dosud mysleli, že punkové kapely (hlavně zábavového ražení) neumějí hrát.

Punk Floid: Tvůj boj
Cecek Records, 2007

Veronika Matějičná
Článek otištěn v Kult 11/07
Adam Hudek (ed.)
Čechoslovakismus
Nakladatelství Lidové noviny
Čechoslovakismus patří mezi nejspornější pojmy českých a slovenských dějin. Byl-li jedněmi vnímán jako snaha o prosazení české nadvlády na Slovensku, pro jiné představoval symbol zápasu o republiku a státně-politickou existenci v meziválečném období. Autoři a autorky knihy zbavují čechoslovakismus jeho emocionálních nánosů a pojímají jej jako důležitý koncept, jehož proměny a kulturně-politické souvislosti sledují od poloviny 19. století až po rozpad Československa v roce 1993. Publikace předních českých a slovenských historiků a historiček je určena nejen pro odborné publikum, ale i širší veřejnosti, zejména novinářům, učitelům či pracovníkům diplomatického sboru.